
Stručni prijediplomski studij Poduzetništvo od 2025./2026. akademske godine
Zelena i digitalna tranzicija predstavljaju globalne trendove koji mijenjaju tržište rada te utječu na stvaranje novih proizvoda, usluga, poslovnih modela i radnih mjesta za koje su potrebna nova znanja i vještine.
Postani lider održivih i digitalnih promjena!
Zašto upisati ovaj studij?
- Razvijaj inovativne poslovne ideje koje mijenjaju svijet.
- Usvoji kompetencije potrebne u pokretanju i vođenju vlastitog poduzeća.
- Specijaliziraj se za zelene i digitalne tehnologije u poslovanju.
- Uči kroz praktikume, gostujuća predavanja i stručnu praksu.
- Usvoji digitalne i poduzetničke vještine potrebne za sutrašnje tržište rada.
Jezik | hr |
---|---|
Stručni naziv kratica | bacc. oec. |
Stručni naziv M | Prvostupnik (baccalaureus) ekonomije |
Stručni naziv Ž | Prvostupnica (baccalaurea) ekonomije |
Vrsta rada za završetak | Završni rad |
ECTS | 180 |
Identifikacija i analiza poduzetničkih prilika
- Identificirati i procijeniti održive poduzetničke prilike.
- Vrednovati rizike koje donosi utjecaj ekonomskih, tehnoloških, društvenih i klimatskih promjena na poslovni proces.
- Procijeniti ključne čimbenike uspjeha slijedom analize okruženja uzimajući u obzir zelenu i digitalnu tranziciju.
- Analizirati potrebe suvremenih potrošača.
Priprema, planiranje i provedba različitih poslovnih aktivnosti
- Oblikovati poslovnu ideju kroz poslovni plan, poslovni model i razvojnu strategiju u skladu s načelima održivog razvoja.
- Osmisliti marketinške, nabavne, proizvodne i prodajne aktivnosti u skladu s principima kružnog gospodarstva i digitalizacije poslovanja.
- Odrediti potrebne poslovne resurse i načine njihova pribavljanja, korištenja i razvoja.
- Primijeniti alate i metode za analizu različitih tržišta.
Pokazatelji poslovanja
- Analizirati utjecaj poslovnih subjekata na okoliš i društvo.
- Utvrditi ključne pokazatelje održivog poslovanja poslovnog subjekta.
- Vrednovati pokazatelje poslovanja u odnosu na interne i eksterne dionike poslovnog subjekta.
- Kreirati različite poslovne izvještaje na temelju računovodstvenih informacija i pokazatelja održivog poslovanja.
Menadžment poslovnih procesa
- Odabrati način održivog upravljanja resursima i procesima.
- Vrednovati potencijale uvođenja informatizacije i održivih poslovnih modela.
- Analizirati poslovne probleme i velike količine podataka primjenom kvantitativnih metoda i informacijsko-komunikacijske tehnologije.
- Identificirati mogućnosti unaprjeđenja poslovanja u skladu s principima održive proizvodnje i potrošnje.
- Primijeniti pravnu regulativu i standarde u procesu pokretanja i poslovanja održivog poduzetničkog pothvata.
Poduzetničke, komunikacijske i socijalne vještine
- Primijeniti poduzetnički način razmišljanja u razvoju kreativnih, inovativnih i održivih rješenja.
- Analizirati etičke probleme u poslovanju i moguća rješenja koja slijede načela društvene odgovornosti i održivog razvoja.
- Samostalno pripremiti i predstaviti stručne sadržaje korištenjem informacijsko-komunikacijskih alata.
- Primijeniti odgovarajući način komuniciranja i suradnje u timu.
- Primijeniti znanja i vještine stečena kroz suradničko i iskustveno učenje te projektni pristup u realnom i simuliranom radnom okruženju.
Digitalne poslovne vještine
- Primijeniti različite digitalne alate za prikupljanje, obradu, interpretaciju i razmjenu podataka i informacija.
- Izraditi sadržaje prikladne za objavu na različitim digitalnim platformama.
- Koristiti alate za digitalni marketing.
- Odabrati odgovarajuće alate za poslovnu analitiku i odlučivanje.
Vještine za održivi razvoj
- Kritički i holistički analizirati održive i neodržive poslovne prakse.
- Analizirati okruženje radi procjene, interpretacije, razumijevanja i poticanja održivog razvoja na svim razinama.
- Identificirati rješenja poslovnih problema koja uzimaju u obzir dugoročni utjecaj na ekonomiju, okoliš i društvo.
- Argumentirati potrebu transformacije na održive pristupe poslovanju u različitim djelatnostima.
Voditelj(ica) studija: ![]() |
Izvedbeni plan nastave: Izvedbeni plan nastave |
P – predavanja, S – seminari, V – vježbe, Pr – praktikum
Br. prog. Sort descending | Kolegij | ECTS | P | S | V | Pr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | OSNOVE EKONOMIJE DIGITALNOG DOBA | 6 | 2 | 0 | 3 | 0 | |
2 | UVOD U DIGITALNE TEHNOLOGIJE | 6 | 2 | 0 | 3 | 0 | |
3 | STATISTIKA ZA PODUZETNIKE | 6 | 2 | 0 | 3 | 0 | |
4 | TRGOVAČKO I RADNO PRAVO | 5 | 2 | 2 | 0 | 0 | |
5 | POSLOVNI ENGLESKI JEZIK 1 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
5 | POSLOVNI NJEMAČKI JEZIK 1 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
6 | PODUZETNIČKI PRAKTIKUM 1 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 |
Br. prog. Sort descending | Kolegij | ECTS | P | S | V | Pr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | PODUZETNIČKA METEMATIKA | 6 | 2 | 0 | 3 | 0 | |
8 | ALATI ZA DIGITALIZACIJU POSLOVANJA | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
9 | PODUZETNIČKA ETIKA | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
10 | POSLOVNI ENGLESKI JEZIK 2 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
10 | POSLOVNI NJEMAČKI JEZIK 2 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
11 | PODUZETNIČKI PRAKTIKUM 2 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | |
12 | DIGITALNO PODUZETNIŠTVO | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
13 | ODRŽIVI PODUZETNIČKI MODELI | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
14 | DIGITALNA EKONOMIJA | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
15 | KRUŽNA EKONOMIJA | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Br. prog. Sort descending | Kolegij | ECTS | P | S | V | Pr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
16 | RAČUNOVODSTVO ZA PODUZETNIKE | 6 | 2 | 0 | 3 | 0 | |
17 | ELEKTRONIČKO POSLOVANJE ZA PODUZETNIKE | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | |
18 | POSLOVNI ENGLESKI JEZIK 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
18 | POSLOVNI NJEMAČKI JEZIK 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
19 | PODUZETNIČKI PRAKTIKUM 3 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | |
20 | OSNOVE DIGITALNOG MARKETINGA | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
21 | ODRŽIVI MARKETING | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
22 | OBITELJSKO I ŽENSKO PODUZETNIŠTVO | 4 | 1 | 1 | 1 | 0 | |
23 | OSNOVE DIGITALNOG DIZAJNA | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | |
24 | KREATIVNE INDUSTRIJE | 4 | 1 | 1 | 1 | 0 | |
25 | EKONOMIJA EUROPSKE UNIJE I REPUBLIKE HRVATSKE | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
26 | GOSPODARENJE ENERGIJOM I OTPADOM | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Napomena:
Između tri ponuđena izborna kolegija za svaki modul student bira dva.
Br. prog. Sort descending | Kolegij | ECTS | P | S | V | Pr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
27 | OSNOVE MENADŽMENTA | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
28 | KREATIVNOST I INOVATIVNOST | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | |
29 | PSIHOLOGIJA ZA PODUZETNIKE | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
30 | NABAVNO I PRODAJNO POSLOVANJE | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
31 | PODUZETNIČKI PRAKTIKUM 4 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | |
32 | PODUZETNIČKI PRAKTIKUM 4 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | |
33 | MAPIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | |
34 | KULTURNA BAŠTINA I ODRŽIVI RAZVOJ (NA ENGLESKOM JEZIKU) | 4 | 1 | 2 | 0 | 0 | |
35 | LOGISTIKA U PODUZETNIŠTVU | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | |
36 | DIGITALNA PROMOCIJA I BRANDING | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | |
37 | DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 |
Napomena:
Između četri ponuđena izborna kolegija za svaki modul student bira dva.
Br. prog. Sort descending | Kolegij | ECTS | P | S | V | Pr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
38 | PODUZETNIČKO PLANIRANJE | 5 | 1 | 0 | 3 | 0 | |
39 | INVESTIRANJE I FINANCIRANJE | 5 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
40 | OSNOVE POREZNOG SUSTAVA | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
41 | ALATI ZA PODRŠKU POSLOVNOM ODLUČIVANJU | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | |
42 | PODUZETNIČKI PRAKTIKUM 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | |
43 | DRUŠTVENO PODUZETNIŠTVO | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
44 | OSNOVE ODRŽIVOG TURIZMA | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | |
45 | UVOD U UMJETNU INTELIGENCIJU | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Napomena:
Između tri ponuđena izborna kolegija za svaki modul student bira dva.
Br. prog. Sort descending | Kolegij | ECTS | P | S | V | Pr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
47 | POSLOVNA SIMULACIJA | 6 | 0 | 0 | 4 | 0 | |
48 | SEMESTRALNA STRUČNA PRAKSA | 12 | 0 | 0 | 360 | 0 | |
49 | ZAVRŠNI RAD | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 |